Manažment údajov inštitúcie verejnej správy
14.07.2021
Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky vyhlásilo dňa 9.7.2021 výzvu na predkladanie žiadostí o poskytnutie nenávratného finančného príspevku, ktorej cieľom je podpora aktivít na zabezpečenie nastavenia systematického a automatizovaného zverejňovania a sprístupňovania údajov v jednotlivých organizáciách verejnej správy a ich využívanie v rámci procesov inštitúcií, ako aj aktivity čistenia údajov pre dosiahnutie požadovanej kvality údajov.
Alokácia a výška príspevku:
- alokácia: 10 000 000 EUR
- min. príspevok: 150 000 EUR
- max. príspevok: 500 000 EUR
Termíny hodnotiacich kôl:
- prvé kolo: 27.9.2021
- druhé kolo: 27.11.2021
- ďalšie kolá: o 2 mesiace
Oprávnení žiadatelia:
a) organizácie štátnej správy:
- ústredné orgány štátnej správy
- ostatné ústredné orgány štátnej správy
- štátne rozpočtové a štátne príspevkové organizácie
b) ostatné subjekty verejnej správy:
- záujmové združenia právnických osôb z verejnej správy
- verejné vysoké školy so sídlom na území Slovenskej republiky a štátne vysoké školy so sídlom na území Slovenskej republiky
- Slovenská akadémia vied
c) obce mimo Bratislavského kraja a mesto Košice a jeho mestské časti
d) vyššie územné celky mimo Bratislavského kraja
e) komora, na ktorú je prenesený výkon verejnej moci
Oprávnené aktivity:
Projekt pre manažment údajov môže obsahovať aktivity č. A1 - A7 uvedené v tabuľke nižšie. Pre každý projekt je minimálnou obsahovou podmienkou realizácia minimálne jednej z aktivít A2 - A5:
A1: Čistenie údajov a dosiahnutie požadovanej kvality dát |
A2: Realizácia dátovej integrácie na centrálnu platformu |
A3: Zavedenie manažmentu osobných údajov a poskytnutie údajov pre službu „moje dáta“ |
A4: Sprístupnenie údajov na analytické účely |
A5: Automatizovaná tvorba a zverejňovanie otvorených údajov |
A6: Využitie získaných údajov v rámci integrácie na centrálnu platformu |
A7: Dátová legislatíva |
Oprávnené územie:
- celé územie SR
Viac informácii o tejto výzve sa dozviete TU.